Company Logo

WYSZUKAJ

Nordic Walking

MIEROSZOWSKA GRUPA NORDIC WALKING

Nordic walking – to forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami. Wymyślony został w Finlandii w latach 20. XX wieku, jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych. W Polsce pierwsze centrum Nordic Walking powstało w Barlinku[potrzebne źródło].

W porównaniu do zwyczajnego marszu, Nordic Walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron (each side), dlatego osoby uprawiające Nordic Walking w większym zakresie, choć mniej intensywnie, angażują mięśnie ciała[potrzebne źródło]. Mięśnie (m.in. klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramion i brzucha) są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu. Szczególnie:

  • rozwija się siła i wytrzymałość ramion
  • łatwość wchodzenia na wzgórza
  • spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu
  • zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami
  • redukuje nacisk na: piszczele, kolana, biodra i plecy co daje korzyści dla osób z ranami i nie dość silnymi mięśniami
  • odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych

Ważnym czynnikiem jest możliwość uprawiania w zasadzie przez każdego – bez względu na wiek, kondycję czy tuszę. Nordic Walking można uprawiać zarówno nad morzem, w lesie, parku czy w górach – przez cały rok. Dobrze jest rozpocząć uprawianie Nordic Walking pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie kije.

Badania wykazały[potrzebne źródło], że dobry trening techniki Nordic Walking pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne jak: usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20-58 procent, w zależności od intensywności wbijania kijków. Rozwija też wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowników kończyn górnych, wzmacnia mięśnie tułowia, ramion i barków, zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa i łagodzi napięcia mięśniowe w okolicy barków. Niewielkie obciążenie stawów u osób ćwiczących Nordic Walking sprawia, że jest zalecany osobom otyłym. Nie pogarsza także stanu obolałych stawów, zwłaszcza kolanowych. Ponadto w porównaniu ze zwykłym chodem, uprawiający Nordic Walking spala przeciętnie od 20% do 40% więcej kalorii. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności podczas chodu w trudnym terenie[potrzebne źródło].

Pierwsze Polskie Mistrzostwa w Nordic Walking odbyły się w Gnieźnie[1].

W Polsce funkcjonuje Polska Federacja Nordic Walking, wyłączny przedstawiciel International Nordic Walking Association - INWA (Międzynarodowa Federacja Nordic Walking)[2].

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Nordic_walking

"Czekamy na wiosnę"

17 marca grupa nordic walking Włóczykijki wyjechała na gościnne występy do Wałbrzycha i uczestniczyła w spotkaniu organizowanym przez WKB- Idol. Pogoda zapowiadała się  wspaniale 22 st.C więc nie trzeba nas było długo namawiać. Było to spotkanie marszowe pod hasłem '' Czekamy na wiosnę'' ale wśród uczestników było wielu wytrawnych biegaczy - tym razem w roli chodziarzy. Rozpoczęliśmy od krótkiej rozgrzewki i tempem marszowym ruszyliśmy. Trasa wiodła z Podzamcza (ul.Blankowa  bar u Stasia)
Przez leśne dróżki, gdzie organizatorzy opowiadali o ciekawostkach przyrodniczych, przekroczyliśmy bród potoku (co przy pomocy kijków  nie było trudne) i wspięliśmy się na ruiny zamku Cisy. Po malowniczych drogach leśnych zatoczyliśmy koło  10 km i 300m i wróciliśmy do baru na posiłek- wspaniałą grochówkę z kiełbasą. I choć nikt z naszej grupy nie wylosował żadnej nagrody to zabawa była doskonała, przyjemnie i w dobrym towarzystwie spędziliśmy sobotnie przedpołudnie, a o to przecież chodziło!
Dziękujemy.

Kilka fotek upamiętnia nasz udział.
                                                                                                                    Włóczykijka

SPOTKANIA 2013

NOWOŚCI FOTO




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.